Gebouwen

Uit Foundation Wiki
Ga naar: navigatie, zoeken
Demonstratie
Hoe je het doet (1)
Hoe je het doet (2)

Gebouwen zijn een centraal element van Foundation. Om aan de behoeften van de Dorpsbewoners te voldoen zullen spelers nieuwe Gebouwen moeten vrijspelen en bouwen.

Alle gebouwen, behalve de Dorpsbewoners#Staatsburger huizen, hebben bouwvakkers nodig voor hun constructie.

Spelers plaatsen Bouwputten door ze te kiezen uit het 'Bouw Openbare Gebouwen' menu in de rechterbovenhoek.

Huizen worden automatisch geplaatst door dakloze Dorpsbewoners na het kleuren van een Woongebied Zone .

OPMERKING: Tijdens het bouwen waar Bomen zijn, zullen bomen worden omgehakt, maar niet worden verzameld als grondstof.

Algemeen[bewerken | brontekst bewerken]

De volgende gebouwen worden geplaatst door de speler en hebben toegewezen Dorpsbewoners nodig om hun werk te doen (behalve de Waterput en Houten Poort).

Monumenten[bewerken | brontekst bewerken]

Deze bestaan uit verschillende modules die door spelers ingedeelt kunnen worden zoals zij zelf willen (zie Demonstratie).

Decoratie[bewerken | brontekst bewerken]

Decoraties om je dorp mooier te maken.

Muren[bewerken | brontekst bewerken]

Naast het bouwmenu is het 'Bouw Muren' menu. Muren blokkeren Dorpsbewoners en zien er cool uit. Voor nu kosten ze niks en worden ze direct gebouwd.